Köpvillkor

Beställare måste vara myndig om inte tillstånd av målsman finns.

Vid beställning från länder utanför Sverige, kontakta kundtjänst för en korrekt fraktkostnad.

Alla våra priser inkluderar moms.

Betalsätt

I vår webbutik använder vi Klarna.
Du kan välja att hämta beställda produkter hos Zaarrotta och betala kontant eller med Swish vid avhämtning.
Vill du betala på annat sätt kontakta kundtjänst..

Leveransvillkor

Leverans sker efter 1-3 arbetsdagar när beställda varor finns i lager.  
Om vi saknar lager på beställda varor kontaktar vi dig. Bevaka därför din e-postadress. Zaarrotta reserverar sig mot slutförsäljning av beställda produkter.
Vid utebliven leverans kontakta kundtjänst.

Frakt sker med Postnord Skicka Lätt 59 kr.
Du får en avisering när du kan hämta ut din leverans hos närmsta Postombud, var noga med att ange rätt postnummer så  leveransen hamnar till rätt ombud.

Fraktfritt från 600:- inom Sverige.

Öppet köp och ångerrätt

Som kund hos Zaarrotta har du fjorton (14) dagars ångerrätt från den dagen du mottagit paketet. Vid retur och utnyttjande av ångerrätt betalar beställaren returfrakt. Återbetalning till beställare sker inom (trettio) 30 dagar vid korrekt retur.

Retur vid ångerrätt

Vill du utnyttja ångerrätten och göra en retur måste du meddela oss med ordernummer och vad som kommer att returneras innan paketet returneras. Returnerade varor måste vara oöppnade i dess originalförpackning. Ångerrätten gäller ej om försegling eller plombering på produkten bryts. Returpaketet måste emballeras så returnerade produkter ej skadas vid transport. Retur får ej skickas som postförskott eller för uthämtning på service point. Zaarrotta ansvarar ej för transportskadat gods och trasiga varor p.g.a. dålig emballering. Beställningens följesedel måste returneras.

När en retur mottagits får du en kredit hos Zaarrotta på varukostnaden. Denna kredit kan användas för att beställa nya varor, eller så kan du välja att pengarna betalas ut till ett bankkonto. Mer information om detta skickas till dig per e-post när returen behandlas.

Outhämtade paket

Vi förbehåller oss rätten att debitera dig för kostnader av returfrakt och expeditionskostnader etc. Skrymmande brev har en liggtid på 30 dagar.
Får vi paketet i retur debiterar vi en avgift på 199 kr.

Reklamation och skador

Om paketet är skadat när du hämtar paketet eller får brevet måste du reklamera till ditt postkontor. Vid skadeanmälan kontakta även Zaarrotta, helst med foto på de skadade produkterna som de anlände.

Har annan produkt levererats än vad som är beställt, skall det genast göras en reklamation per e-post eller telefon. Ange ordernummer och felet. Vid felaktig leverans skall produkten fraktfritt returneras efter lämnade instruktioner av Zaarrotta. Med fraktfritt avses retur som är kostnadsfri för beställaren. Retur får inte ske mot postförskott och först efter kontakt med Zaarrotta.

Användarvillkor

Beställaren lämnar sitt samtycke till att Zaarrotta behandlar personuppgifterna genom att införa dem i sitt kundregister. Känslig data som betalkortsuppgifter lagras inte i Zaarrottas kundregister.

I samband med beställning godkänner kund Zaarrottas användarvillkor och leverans-, och köpvillkor.

Zaarrottas kundregister är konfidentiellt. Zaarrotta förbinder sig att inte vidarebefordra uppgifter i registret. Personuppgifter, telefonnummer och e-postadresser som registreras på Zaarrottas hemsida säljs inte vidare till tredjepart företag.

Beställaren godkänner utskick av Nyhetsbrev men kan närsomhelst välja bort genom att kontakta oss eller i de mail vi skickar ut.

Dessa villkor är uppdaterade 2020-08-01